Արագ հղում

Yerevan Brusov State University of Languages and Social Sciences

 



Մասնակիցներ

Նամակ գրել Տպել PDF

ԺԼԵԿ-Ի ՄԻՋՆԱԺԱՄԿԵՏ ԾՐԱԳՐԵՐԻ ՄԱՍՆԱԿԻՑՆԵՐԻ ՑՈՒՑԱԿ

(ԳՐԱՑ, ԱՎՍՏՐԻԱ)



Մասնակիցների հաշվետվություններ

2013թ. հաշվետվություն/ներ (16.12.2013-20.12.2013)
2012թ. հաշվետվություններ (31.05.2012-01.06.2012, 21.11.2012-23.11.2012)
2011թ. հաշվետվություն/ներ (23.02-25.02.2011, 10.03.-11.03.2011, 19.05.-20.02.2011(1), 19.05.-20.02.2011(2))
2010թ. հաշվետվություն/ներ (26.05-28.05.10, 09.09.-10.09.10)
2009թ. հաշվետվություն/ներ
2008թ. հաշվետվություն/ներ
2003-2007թ. հաշվետվություն/ներ
 

Ամիս / Ամսաթիվ
 
Մասնակից
 
Համաժողովի թեմա
  
16.12.2013-20.12.2013 Աննա Ազարյան, Մարիամ Խշվեջյան
  • Network Meeting CARAP/FREPA
18.11.2013-24.11.2013
24.04.2013-29.04.2013 
Լուսինե Ֆլջյան
  • ECMIL-LINC
  • "Languages in corporate quality"
13.02.2013-18.02.2013 Արթուր Ապրեսյան
  • "Plurilingualism in teaching the language of schooling" workshop
մայիսի 31-հուն. 1, 2012
նոյեմբերի 21-23, 2012 
Անի Շահինյան
  • Network meeting CARAP/FREPA; "A Framework of Reference for Pluralistic Approaches to Languages and Cultures" (CARAP/FREPA
  • "A Framework of Reference for Pluralistic Approaches to Languages and Cultures: Descriptors and Teaching Materials" workshop for National Contact Points and CARAP/FREPA National Relays    
     

սեպ. 29- հոկտ. 1, 2011

մարտի 22-24, 2011

ապրիլի 5-8, 2006

մարտի 6-8, 2003

Լուսինե Ֆլջյան
  • "Empowering Language Professionals (2008-2011)" /Closing Conference of 3rd ECML Programme/
  • “Enhancing Success of Mobility Programmes – Tools for Language Teachers”
  • “Material Developers, Teacher Trainers Specialized in Second Language Acquisition, Teachers and Other Multipliers Who Have the Material Possibility of Trying out Language Quests or Can Organize such an Activity”
  • “ICT and Young Learners”

մայիսի 19-20, 2011

Նաիրա Պողոսյան
  • "The European Language Portfolio in Whole-School Use" (ELP-WSU)
մարտի 10-11, 2011
փետրվարի 25-28, 2009
 Սաթենիկ Առաքելյան
  • “Introducing New Pedagogical Approaches, Methods and Tools in Foreign Language Teaching, Developing Online Teaching Skills and New Pedagogical Aspects of New Teaching Generation”
  • "Exploring Cutting Edge Applications of Networked Technologies in Vocationally Oriented Language Learning" (E-VOLLution)
փետրվարի 23-25, 2011  Մարինե Խառատյան “A Framework of Reference for Pluralistic Approaches – a Tool for Teachers” (CARAP/FREPA)
հունիսի 9-11, 2010 Նորա Հարությունյան  “Teaching Discipline in a Foreign Language Other than English”

նոյեմբերի 24-26, 2010

դեկտեմբերի 4-5, 2008
Անահիտ Արնաուդյան
  • “Classroom Assessment Related to the CEFR” (ClassRelEx)
  • “Developing Online Teaching Skills” (DOTS
սեպտեմբերի 9-10, 2010 Յուրա Գանջալյան   “Assessment of Young Learner Literacy Linked to the Common European Framework of Reference for Languages” (AYLLIT)
մայիսի 26-28, 2010  Լիանա Պետրոսյան  “Guidelines for University Language Testing” (GULT)
հունիսի 29-30, 2010  Լիլիա Ասրյան  “National Contact Points for the ECML” 

2009 նոյեմբերի 3-5, 2005

Մարգարիտ Ապրեսյան 
/ԵՊՀ/  
  • “Curriculum Development for Collective Teaching of Language and Contents of Other Subjects ”
  •  “Workshop Participants should have expert knowledge of teaching through a foreign language (primary/ secondary/ vocational) and be in some form of multiplier capacity nationally. Participants should have an overview of recent developments of CLIL in their respective countries”
դեկտեմբերի 15-16, 2009

հոկտեմբերի 11-12, 2008

մարտի 29-31, 2007
Գայանե Թերզյան
  •  MARILLE; “Majority Language Instruction as Basis for Plurilingual Education”
  • “The European  Language Portfolio in Whole-School Use” (ELP-WSU)
  • “ELP Implementation Support” (impel) 
դեկտեմբերի 3-4, 2009 Արտաշես Թորոսյան  “Developing Online Teaching Skills” (DOTS)
սեպտեմբերի 17-30, 2009
սեպտեմբեր, 2008 
Գայանե Հովհաննիսյան  ConBat+ “Content-based Language Teaching in Multilingual Classrooms”
դեկտեմբեր, 2009  Լևոն Մարկոսյան  “The Dissemination of Pedagogical Newest Teaching Methods and Criteria of Measurement”

նոյեմբերի 11-12, 2008

նոյեմբերի 24-27, 2004

Մելանյա Աստվածատրյան 
  •  “Contact Point” workshop
  • “Training Teachers to the Use of European Language Portfolio”
  • “Learning more than one Language Efficiently: Tertiary Language Teaching in Europe. Example: German as a Subsequent Foreign Language after English”
նոյեմբերի 5, 2008 Աննա Ազարյան  “Teachers Working as Multipliers in Networks; Teacher Educators”
2008 Մկրտիչ Ավագյան   “The Correspondence of Language Exams to the CEFR levels”
փետրվարի 15, 2007 Արայիկ Ջրաղացպանյան “The Language Case Studies (LCaS). Initial Teacher Training and in Further Development Programmes for Secondary and University Language Teaching”
հունիսի 5-6, 2007

նոյեմբերի 23-26, 2005

հունիսի 16-19, 2004

ապրիլի 24-26, 2003
Իզաբելլա Օհանովա
  •  “Web Journals in Language Education”
  • “Web Journals in Language Education” (BLOGS)
  • “To Get to Know Each Other Leads to Better Mutual Understanding”
  • “The Gateway to Languages - the Introduction of Language Awareness into the Curriculum”
մայիսի 19-20, 2011 
սեպտեմբերի 29-30, 2006
Սուսաննա Ասատրյան 
  • "The European Language Portfolio in Whole-School Use" (ELP-WSU)
  • “Initiatives for Plurlingualism: Cooperation between Teacher Associations and ECML” 
դեկտեմբերի 12, 2006 Կարինա Եղիազարովա  “Pre-service or In-service Trainers with no More than 3 Years of Training Experience”
սեպ. 29- հոկտ. 1, 2011 

սեպտեմբերի 22-23, 2006
դեկտեմբերի 12, 2006 

Սուրեն Զոլյան 
  • "Empowering Language Professionals (2008-2011)" /Closing Conference of 3rd ECML Programme/
  • “Optimizing the Interplay: International Level/National Level. Meeting between the National Nominating Authorities of the ECML;

    On the Occasion of the European Day of
    Languages
:

  1. are presently serving on a committee of an association of language teachers;
  2. are interested in plurilingualism and its implementation;
  3. are actively engaged in organizing conferences and other professional events;
  4. 4.publish a newsletter or are responsible for a website”
  • “Practitioners, Managers or Academics in This and Related Fields”

ապրիլի 1, 2006

փետրվարի 4-8, 2003

դեկտեմբերի 6-8, 2001
Աննա Գասպարյան 
  • “Professional with Practical Experience of Working with Groups of Teachers and/or Trainees, and Who are Willing to Participate Actively in Follow up Work Leading to a Final Publication”
  • “The Status of Language Educators”
  • “The Status of Language Teachers”

ապրիլի 27-29, 2006

Քրիստինե Սողիկյան 

“The Assessment, Analysis and Suggestions of Amendments to the First Draft of the Student Teacher Portfolio” (EPOSTL)

ապրիլի 27-29, 2006

դեկտեմբերի 4-7, 2003

դեկտեմբերի 4-7, 2002

Էդուարդ Թադևոսյան 
  • “The Assessment, Analysis and Suggestions of Amendments to the First Draft of the Student Teacher Portfolio”  (EPOSTL)
  • Bergen ‘Can Do’ Project
  • “Ongoing Assessment in the Lower Secondary Classroom Evolving ICT Bases Materials on a Can do Suitable for Portfolio Presentation”

հոկտեմբերի 12-14, 2006

2004

Սուսաննա Կարախանյան 
  • “Multipliers, Trainers of Language Educators (facilitators) in Areas Related to Quality Assurance, Professionals with Managerial Responsibilities, Involved in Setting up and/or Co-ordinating Quality Assurance in their Educational Context, Practitioners with Interest in Quality Management and in Becoming Multipliers; Essential are Experience of Quality Management Training and Experience of Implementing Quality Management Programmes”
  • “Optimizing Interplay: National/International Level”

հունվարի 26-29, 2005

Նառա Արուտչյան 

“In-service and Pre-service Language Teacher |Trainers Interested in Plurilingualism and Pluriculturalism (including primary schoolteacher trainers)”

ապրիլի 21-23, 2005

Աննա Արուտչյան 

“Instructors of Pre-university Programmes (preparatory/access courses) for International Students/CHAGAL Student Target Group”

հունիսի 15, 2005

բաց է թողնված 

“Participants should be working in the field of linguistic diversity, and be familiar with teaching and learning issues for children who speak either regional and lesser used languages or more recently arrived minority languages. Participants should ideally have experience of bilingual approaches to the education of children between the ages of 3 and 14, in mainstream schools or in the voluntary sector. Familiarity with issues in early literacy learning would be an advantage”

սեպտեմբերի 16-17, 2005 Մերի Մելիքսեթյան  “Back to the Future: The Needs of Tomorrow’s Language Educators”  
հոկտեմբերի 27-29, 2005 Գայանե Գասպարյան  “Foreign Language Teachers with Strong Focus on Intercultural Awareness”
մարտ-ապրիլ, 2005 Նաիրա Մանուկյան  “Intercultural Communication and Foreign Language Teaching”
2005 Անահիտ Խոսրովյան  ENSEMBLE
հոկտեմբեր, 2004 Սոնյա Զաքարյան  “Special Educational Needs” (SEN)

նոյեմբերի 3-6, 2004

հունիսի 20-23, 2002
Տատյանա Աբելյան
  • “Cohesion of Competences, Coherence of Principles” (CoCoCoP)
  • “Self Assessment. Quality ssurance”
- Սվետա Մարգարյան  Տեղեկությունը հասանելի չէ

2004

սեպտեմբերի 23-24, 2002
Կարեն Հայրյան /ԵՊՄՀ/
  •  “ODYSSEUS Second Language at the Workplace. Language Needs of Migrant Workers: Organizing Language Learning for the Vocational/Workplace Context”  

2004

հունիսի 20-21, 2003

նոյեմբերի 10-13, 2002
Քրիստինե Գրիգորյան 
  • “GuideLines for Setting up, Running and Expanding LRCs”
  • “Good Practice in Setting up Running and Expanding Language Resources Centres”
  • “Facing the Future: Language Teachers across Europe
մայիսի 16-17, 2003 Գայանե  Պետրոսյան    /ԵՊՀ/ “Cultural Mediation and the Teaching and Learning of Languages”
հունիսի 4-8, 2002 Վարդան Վարդանյան  “Information and Communication Technologies (ICT) and Distant Language Learning”
սեպտեմբերի 4-8, 2002 Սվետա Վարդանյան  “ICT in Vocationally Oriented Language Learning: From Awareness to Impact through Implementation. ICT Voll Imapct”
հուլիս, 2001 Նարինե Հովհաննիսյան  Տեղեկությունը հասանելի չէ
փետրվարի 23-27, 1999 Հասմիկ Քաջբերունի “Promoting Reflective Teaching through Classroom Research in Pre-service Teacher Education”
ապրիլի 18, 1999 Նինա Տատկալո  “Problems of National Minorities”

 

ԲաններԲաններ
Բաններ
Բաններ
Բաններ
Բաններ
Բաններ
Բաններ